omsorgsarbeid

OMSORGSARBEID
De har heldøgnsjobb
som omsorgsarbeidere.
For de tar hånd om
gamle utgaver av seg selv,
som bor i fortidskroppene deres.
Og krever dem fullt og helt.

Dere skjønner vel at
de ikke har krefter
til så mye annet?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

10 svar til omsorgsarbeid

  1. Mormor sier:

    Burde jo forstå det? Men det er ikke alle som ser at man er sin egen omsorgsarbeider.
    Klem og en klem 🙂

  2. Ann Judith sier:

    …så skal man i tillegg utøve omsorg for sine nærmeste. Ja, det er fulltidsjobb.

  3. Melusine sier:

    Ja, det er litt av en jobb!

  4. Bibbi sier:

    Dette var utrolig godt skrevet Gamle Ugle.
    Det setter livet til mange av oss i perspektiv, og ja, slik du skriver er det.
    Ønsker deg en fin dag 🙂
    Klem

    • gamle ugle sier:

      Takk skal du ha Bibbi.

      Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg opplever at fortiden sitter i kroppen. Og den må man daglig leve med. Da er det grense for hvor mye man kan prestere på andre måter.
      For noen er dette en usynlig kamp, under vanskelig forhold. Så jeg tenker at jeg skriver for å minne om dette –

      Fin 1. mai ønsker jeg deg, med en klem –

Legg igjen en kommentar