du hodepine

Der var du igjen
Ikke uventet
men jeg håpet
at du for en gangs skyld
holdt deg unna

Hva sier du hodepine?
Jeg hører ikke
gjennom all smerten
Jeg blir overveldet
av intensiteten din

Jeg strever med å forstå
deg som jeg har kjent så lenge
Helt fra jeg var barn
har du og jeg hørt sammen
hodepine

Har jeg ikke hørt på deg sier du?
Unnskyld men
du er umulig å ignorere
det er ditt varemerke det
At du tvinger meg til å
ta hensyn til deg

Ikke alltid påstår du?
Det stemmer dessverre
Noen ganger krever verden for mye
Da må jeg bli kvitt deg eller få dempet deg
fort og effektivt
Enten med en smertestiller
eller hvis du ikke er alt for påtrengende
ignorerer jeg deg hodepine
Later som du ikke finnes

Ikke alltid så lett
men jeg er blitt ganske god til det
når ditt nærvær er umulig
hodepine

Det finnes steder og situasjoner
hvor jeg egentlig ikke
vil være
bør være
kan være
Men hvor jeg må være

Ja nettopp der har du poenget
hører jeg deg svare
Du må høre på meg
hamrer du hodepine
Du må unngå de situasjonene

Da slapp jeg å rope så inntrengende
på vegne av kroppen
på vegne av barnet
på vegne av deg
forklarer du hodepine

Joda joda
jeg har forstått det
jeg innrømmer det
Men hva kan jeg gjøre
i denne strenge kravfulle verden?
Hva kan jeg egentlig gjøre hodepine?
Annet enn å ignorer deg som best jeg kan

Og så må jeg tåle at
du slår tilbake
igjen og igjen

Tåle tåle

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

2 svar til du hodepine

  1. Mormor sier:

    Ikke alltid at ens egen kropp er kompatibel med verden rundt. Dessverre.

Legg igjen en kommentar