opplevd avmakt

OPPLEVD AVMAKT
Jeg ser henne som
en bitteliten skikkelse
midt i en mørk truende verden.
Hun skriker vilt i protest,
kroppen har skrudd på maksimalt volum.
Men alt som høres der ute
i den kalde ufølsomme omverden
er et lite hest pip.
Og du må lytte ekstra nøye etter,
for i hele tatt å kunne høre henne,
gjennom den overveldende støyen
i verden omkring.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

6 svar til opplevd avmakt

  1. Jeg ser henne også. ❤

  2. mormor sier:

    Hun skriker sitt hjerte ut,
    ørene er døve.
    Hun skriker sin protest,
    ørene er døve.
    Mørkt, uten respons,
    skriker hun for døve ører.

    Men vi både ser og hører

  3. Synnøve sier:

    Hva er sol
    Hva er luft
    Hva er vind
    Denne varhet som stryker mot kinn

    Hva er skyer
    Hva er jord
    Hva er vyer
    Hva er ord

    Hvem bestemte at du skulle finnes
    Hvem bestemmer hva sannheten er
    Hva betyr disse ting som vi minnes
    Hvordan blir alle ting som skjer

    Det eneste jeg vet
    I tid og evighet
    Er at jeg intet fatter
    Av tårer liv og latter
    Av alle ting som finnes
    Av tap og det som vinnes
    Jeg håper noen vet
    Jeg håper noen minnes

Legg igjen en kommentar