overskridelser

OVERSKRIDELSER

Er
smertegrensen
nådd

kan
tåregrensen
brytes?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

6 svar til overskridelser

  1. Mormor sier:

    Kan, men blir ikke

  2. Noe jeg skrev for 15 år siden:

    Tanker valg handling, fristelser å motstå og imøtegå, inntregritet forsvar begjær selvbilde masker skam, de grensene og grenseoverskridelsene jeg så hovmodig bar som medaljer jeg kunne sole meg i – det interesserer meg ikke det minste lenger, det er meg totalt likegyldig. Kun én grense står igjen å forholde seg til – smertegrensen.

    ***

    Det at jeg ikke har det på denne måten i dag, betyr at en slik opplevelse av virkeligheten ikke må vare evig. Og det er det verdt å huske på, oppe i alt annet. Selv om det ikke er lett.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Hei Bjørn, din kommentar blir en bekreftelse for meg på hvor forskjellig ord, og ikke minst dikt, kan forstås. Noe kan sammenfalle, annet farges av ulike livserfaringer. Og diktets plassering i tid, ev. fristilling, spiller også med.

      For meg handler dette diktet om dyp smerte, vil betegne den som eksistensiell. Og grunnleggende menneskelig. Det betyr for meg at denne opplevelsen ikke forsvinner, men at den kanskje oppleves nærværende, med varierende styrke, gjennom livet.
      Ønsker deg en god dag –

Legg igjen en kommentar