perspektiver

PERSPEKTIVER

1.
tankene ser bort på følelsene
og tenker:
skulle ønske følelsene var
modigere
og gladere

de er
så redde
og triste
er følelsene

tankene tenker:
skulle ønske følelsene
spratt omkring
kastet seg ut i det
var litt mer robuste

men de
holder seg for seg selv
er ganske utilnærmelige
et lite mysterium
er følelsene

tankene
funderer lenge
ser på følelsene
og tenker:
de kom nettopp frem
fra sitt gamle skjul
det var modig gjort
må gi følelsene tid og ro
tenker tankene

2.
følelsene merker at
tankene følger dem med blikket
lytter og fornemmer stemningene deres
gir aksept ved å la dem i fred
men er samtidig nærværende tankene

3.
følelsene hvisker til tankene:
dere skulle bare visst dere
hva vi drømmer om

dere tankene skulle hørt
alle våre fantastiske historier
noe er morsomme
andre vakre
det finnes skumle også

dere aner ikke alt vi tør
dere tankene
i drømmene våre
der er vi overalt vi
hvisker følelsene
så lavt at det er nesten uhørlig

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker. Bokmerk permalenken.

6 svar til perspektiver

  1. jeg hvisker: jaaaaa

  2. mormor sier:

    Og jeg gir også mitt ja.

  3. bibbi sier:

    …følelsene, mitt kreative univers..
    tankene, mitt logiske…
    det har vært et vagt samarbeid mellom de to..

    • gamle ugle sier:

      Samarbeid ja, halter litt av og til, noen ganger dominerer den ene, for lenge, for mye. Skriver av og til slike tenkte dialoger for å få litt klarhet.

Legg igjen en kommentar