juniklage

beklager bråsommer
du som slukte våren og ble for brå
for voldsom
du er
ikke min favorittårstid

med deg bråsommer
kom slappheten
og den store trøttheten
vil sove sove sove
og det er langt uti arbeidsåret og
det merkes det merkes

så jeg ber
skynd deg bråsommer
la meg bli ferdig med deg
la den lengste ferien komme

og la alt pollen og den slags tyngende
passere så varsomt som mulig
du bråe eksplosive tidligsommer

du slitsomme
som aldri ble min favoritt
jeg foretrekker din makker
høsten

beklager men
sånn er det

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen, livsutfoldelse. Bokmerk permalenken.

4 svar til juniklage

  1. Sigrid sier:

    Innom med ein klem frå Sigrid
    som saknar mai!!!

  2. Mormor sier:

    Sånn er det 🙂
    Klemmer 🙂

Legg igjen en kommentar

