lyd og stillhet

Lenge lyttet jeg til
musikk av den stormfulle sorten
Den som rusker og river

Så lyttet jeg til
fravær av musikk
Den myke stillheten

Så igjen lyttet jeg til
musikk
men nå av den softe typen
Den som trøster og holder fast

Men jeg trengte fremdeles
stillhet i store doser
fravær av lydmønstre
Lange lindrende pauser

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i musikk, stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

2 svar til lyd og stillhet

  1. Birthe sier:

    Nydelig dikt! For meg virker også stillheten lindrende, men samtidig kan den være del av lydmønstre. Stormfull musikk…avlastet av pauser…gir sammenheng 🙂

Legg igjen en kommentar

