i januar

Tenker på å skrive, men skriver ikke.

Tenker på å lytte til musikk, men forkaster spor etter spor, artist etter artist, komponist etter komponist.

Tenker på å fange tankene, holde dem fast, gjøre dem lengre, dypere. Få eierskap til dem.
Men gjør det ikke.
De fortsetter å stikke innom, tankene. Noen nikker kort, andre sier et par ord, før de er borte. Tankestreif på tankestreif.

Tenker på å imøtekomme kroppens ønske om å hvile. Over lengre tid, ubetinget.
Men gjør det ikke.
Kan ikke.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i prosa. Bokmerk permalenken.

4 svar til i januar

  1. Birthe sier:

    Dette rørte ved noe i meg, og selv om jeg sjeldent lar tankene dvele ved det er det mye jeg skulle ha gjort. Som ikke blir gjort. En dag vil det være for sent.

    Håper uansett du har en fin uke 🙂

    • gamle ugle sier:

      For meg er opplevelsen av tiden akselererende med alderen. Prøver å akseptere at ting ikke blir gjort, av og til er det med ubehag. Stopper av og til opp og undrer meg.
      Ønsker deg gode januardager –

  2. alva sier:

    Forstår godt og kjenner meg igjen. 🙂

Legg igjen en kommentar

