sent i august

orkesteret spiller
uavbrutt
men du hører det
sjelden

som om det spilles med
sart sordin

men ingen av
orkesterstemmene
er strøket i partituret

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, livsutfoldelse. Bokmerk permalenken.

4 svar til sent i august

  1. I blant er det kun trommene en kan høre. Det betyr heldigvis ikke at det kun er trommer som finnes.

    Her er litt trompet uten sordin:

    Ha en fin søndag.:)

    Bjørn

  2. gamle ugle sier:

    Ja nettopp. Ikke alt er hørbart alltid.
    Takk for lenken til musikk jeg liker.
    God søndag til deg –

  3. alva sier:

    Hei. Har tygget litt på diktet ditt, gamle ugle, må tygge litt til, tror jeg, det var så dypt.

    Så ble det lagt inn link til denne vakre sangen og den flinke trumpetspilleren og jeg måtte bare lytte. Hun er så flink.

    orkesteret spiller
    uavbrutt
    men du hører det
    sjelden

    som om det spilles med
    sart sordin

    men ingen av
    orkesterstemmene
    er strøket i partituret

    -er det noe som kværner og kværner
    hele tiden
    omigjenog omigjen
    har en blitt så vant til det at en ikke legger merke til det lengre
    men alt er jo der
    som det alltid har vært

    • gamle ugle sier:

      Hei, fin kommentar fra deg.
      Ja jeg var klar over at dette diktet er litt dunkelt. Fint med ulike assosiasjoner, som dine og Bjørn sine, slik får jeg nye innspill. Og kan undre meg videre.
      Denne musikken tenker jeg ikke trenger komme utenfra, den kan være i oss selv.
      Ønsker deg en fin dag –

Legg igjen en kommentar

