det som skulle skjedd

skulle enset deg
du som ligger der
uten å kunne røre deg
på det harde underlaget
midt i ferdselen
ikke til å unngå at
noen snubler i deg
eller at du blir tråkket på

skulle bøyd seg
ned til deg
strukket ut begge armene
forsiktig tatt tak
i deg og rundt deg
løftet deg varsomt opp

skulle gått
de få skrittene
ut og vekk med
deg holdt mykt og fast
inntil seg
på den aller nærmeste måten

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen, relasjoner. Bokmerk permalenken.

10 svar til det som skulle skjedd

  1. Jeg leser alt du skriver, har ennå ikke funnet ut noen enkel måte å logge inn fra ipaden, men jeg jobber med saken. Og leser altså. Med gjenkjennelse. Fra mitt ståsted. ❤

    • gamle ugle sier:

      Hei Ingrid, takk for at du leser, og kommenterer når du vil og kan. Føler meg litt motstrøms innimellom. Blir mer og mer sikker på hva som ikke gjelder for meg, og hva jeg ikke kan utsette meg for.
      Ønsker deg gode sommerdager

      • Ingrid Johanne Vaalund sier:

        Ja, samme her … «livet er for kort» er ord jeg tyr til stadig vekk. Livet er for kort til å prøve å finne ut hvilken melodi enkelte andre danser til, når de vet at det er den eneste melodien; livet er for kort til å finne seg i bullshit; livet er for kort til å gjøre annet enn å stoppe opp og spørre: «Vil jeg dette?» «er det viktig for meg?»

  2. Dette var gjenkjennelig. Tror mange kan oppleve disse følelsene, og så gå videre uten å gjøre noe, fordi en annen og sterkere følelse får oss til å velge akkurat det. Jeg skrev noe greier rundt samme tema for mange år siden, som jeg tok i bruk på Vannlandet i fjor.

    http://vannlandet.blogspot.no/2014/04/prioriteringer.html

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Hei Bjørn, så fint at diktet ga gjenklang hos deg. Som jeg ofte tror og håper på formidler de som leser diktene mine ulike gjenkjenninger i dem. Det liker jeg.
      Og takk for lenken.

  3. Absolutt!
    Skulle ha gjort det..

Legg igjen en kommentar

