tanke, tanke (reprise)

TANKE, TANKE
Tanke, tanke,
tenk meg hjem til kroppen min.
Hold meg fast,
og hjelp meg å tåle meg selv.
Flytt meg ikke på nytt
i maksimal avstand
fra meg selv.
Nei, tenk meg ikke
bort fra meg selv.

Tanke, tanke,
tilslør ikke, med unnskyldninger
på vegne av andre.
Forkludre ikke lenger til
kroppens meddelelser.
Nei støtt kroppen, tanke,
vær så snill, gjør det.

Tenk meg hjem til meg selv.
Til nærhet, kjære tanke.

©gamle ugle

Tidligere publisert 17.12.12

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

4 svar til tanke, tanke (reprise)

  1. Mormor sier:

    Tenk meg hjem til meg selv, så nydelig formulert. Takk.
    Klem 🙂

  2. Kipt at dette skal være en problemstilling for deg. Skulle ønske jeg kunne hjelpe.

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Takk Bjørn, setter pris på ordene dine.
      Jeg har levd med denne kroppsavstanden mesteparten av livet, så på et vis kan du si at jeg er vant til det. Men kroppen blir sliten, og jeg forsøker å lytte til den.

Legg igjen en kommentar

