gift

GIFT
Ordene treffer
som giftig piler
De suger seg fast

Hun tar tak
og sliter pil etter pil
ut av kroppen
Det gjør djevelsk vondt og
et skrik unnslipper kontrollen
før alle endelig er ute

Kaster så ordgiftpilene
et sted hvor de
ikke kan gjenfinnes
ikke av noen
Husj vekk med dem

Så hengir hun seg til ettersmerten
utverkingen av giften
bankingen i sårene

Lar det få sin
nødvendige helingstid

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen, relasjoner. Bokmerk permalenken.

13 svar til gift

  1. Ja. Takk for ordene igjen. ❤

  2. qvinde-hast sier:

    Av og til kan det føles som man sitter i en storm av vonde ordpiler, som uttrykk for manglende forståelse og mistillit. Fy, så vondt det gjør å stå der mens pilene hagler ned. De kan umulig vite hva de gjør de som sender disse pilene, eller er det nettopp det de gjør?

    • gamle ugle sier:

      Vet du, et bilde av å stå i en kryssild av piler dukker av og til opp hos meg også. Det er skremmende og noen ganger prøver jeg å skrive om den vonde følelsen det er. Litt hjelper det nok.
      Om pilene som treffer meg er tilfeldige eller kald beregning, det kan vel være litt ulikt. Tror jeg. Verden er et krevende sted.

  3. me sier:

    Det gjør vondt når ordene treffer som giftig piler
    jeg har mange ganger vært helt ødelagt i lang tid etterpå
    det blør og gjør vondt
    jeg bruker lang tid på å plastre sårene
    etterpå leker sårene gjemsel med meg
    de forsvinner forresten aldri
    de er der lagret et sted eller flytter på seg i kroppen
    kanskje jeg må akseptere å leve med dem resten av livet…

    • gamle ugle sier:

      Ja, jeg tror jeg forstår. Kanskje kapsler det seg inn, for en stund. Men så kommer det nye giftige piler, og sårene rives opp.
      Jeg er nok mest opptatt av det siste du skriver, tror jeg. Å akseptere smerten, rive pilene ut, les: ikke bortforklare eller late som det ikke gjorde vondt, og heller ikke bære skyld for at de traff. Og så tåle at det tar tid før smerten avtar.

      Men jeg vet ikke. Det kan være sår som virkelig leges også. Jeg vet ikke.
      Men jeg kjente at jeg måtte skrive om det. Jeg trenger å melde at det faktisk gjorde og gjør vondt.

  4. Mormor sier:

    Legedom for pilenes brodd?
    Jeg håper –
    men jeg tviler.
    Er det virkelig vårt livs lodd
    å alltid skulle
    fjerne piler?
    Når stadig nye rammer
    ofte i et hjertekammer?

Legg igjen en kommentar

