kroppsvis

KROPPSVIS
Kroppen er
sint
Så sint at den
roper høyt
fryktelig høyt
på sitt vis:
den smerter

Kroppen er
redd
Så redd at den
står stille
veldig stille
på sitt vis:
den stivner

Kroppen er
fortvilet
Så fortvilet at
den ikke vet
hva den skal gjøre

For den kan
ikke slippe
fortvilelsen ut
Den vet ikke hvordan
Og kan ikke gråte

Men den er bare seg selv
kroppen
Og det er sånn den er
kroppen hennes

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

8 svar til kroppsvis

  1. Ja, det er sånn det er. Akkurat nå legger jeg ut forsiktige spørsmål til skuldrene mine: «hva er det i dere som er så stivt og vondt? Jeg venter ikke svar, vil bare vise at jeg spør.»

    • gamle ugle sier:

      Jeg gjør det jeg også, spør når livet er slik at det er mulig å lytte til svarene. I perioder går ikke det, hverdagen krever for mye og trekker meg vekk fra meg selv, fra kroppen, dessverre. Da samler det seg opp, har jeg merket.
      Hadde ønsket meg hverdager hvor det var rom for denne dialogen, i kroppens tempo.

  2. Mormor sier:

    Senker skuldrene seg?
    Senker kravene seg?
    Om man makter å sette kroppens tempo i høysetet. Ja.

    • gamle ugle sier:

      Om man makter? Ikke alltid så enkelt, men kroppen har en tendens til å si kraftig fra når den blir glemt eller ikke enset, er min erfaring. Og selv om man er dreven i å ta seg sammen og å holde ut, ja så kommer det til et punkt hvor det stopper opp.
      Skulle ønske de smellene der ikke ble så kraftige, og at kroppen kunne få styre litt mer av hverdagene. Forsøker, men får det ikke helt til.

Legg igjen en kommentar

