fortiden er

FORTIDEN ER
Framtiden blir
nåtidens hjem

slik nåtiden er
fortidens hjem

For fortiden
er der alltid og
den vokser seg større
ettersom

nåtiden uavbrutt
forvandles til fortid
samtidig som

framtiden innhentes og
blir til nåtid
før den får endelig status
som fortid

Fortiden er
Alltid

 ©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

6 svar til fortiden er

  1. Mormor sier:

    Men noen ganger er det vanskelig å la fortid være fortid.
    Det kan være nødvendig, i blant 🙂
    Klem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Veldig enig i det. På en måte er vel livet en pågående prosess, mot integrering og heling?
      Å fornekte fortiden derimot, er jeg skeptisk til. Eller å liksom-være-ferdig med den.
      Fredagsklem –

      • Mormor sier:

        Man blir aldri (med to streker under) ferdig med fortiden for den finnes alltid, nåtiden er kort og hva vet man om fremtiden? Ikke et døyt.
        Men man kan eller bør ikke fornekte den 🙂
        Klem på fredag 🙂

  2. Takk for dette, som hjalp meg med å se dette: Jeg har jobbet lenge med å frigjøre min individuelle fortid fra historiene som ble vevd rundt meg til trange bur. Og jo mer den blir min, desto mer holder den seg i fortiden.

    • gamle ugle sier:

      Ligner min erfaring. Jeg oppfatter det som noe faller på plass, når det får den plassen det skal ha, som fortid, men i nåtid. Ofte litt bråk, i kroppen, mens det står på.
      Kalles integrering, av noen. Selv tenker jeg – en slags fullføring av en lang historie, med sidehistorier, og kassering av det som skal ut (som ikke er mitt). Og hvor mer og mer stemmer, på et litt intrikat vis. Men kanskje aldri helt ferdigskrevet?

Legg igjen en kommentar

