novembermorgen

fra mitt sete ved vinduet ser jeg
dagslyset komme og det overdøver
bussens indre lydspor som denne dagen er
surret av medpassasjerers stemmer og
takk og lov ikke en tilfeldig sidemanns
altfor høye øremusikk

sola bak fjellene gir meg en himmel av
blåsjatteringer iblandet rødt
og gyldent
det er ubeskrivelig

og det er november

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse. Bokmerk permalenken.

6 svar til novembermorgen

  1. Mormor sier:

    Takk 🙂

  2. Birthe sier:

    Du skriver slik at det treffer rett i mitt indre…og det er november!

    • gamle ugle sier:

      Takk for ord som treffer tilbake.
      Ønsker deg gode novemberdager –

      • Birthe sier:

        Takk for det! Jeg trasker rundt og tar bilder av novemberdagene, lite lesing eller blogging for tiden 🙂

        • gamle ugle sier:

          Jeg har også hatt perioder i livet hvor jeg har lest mindre. Men har sjelden stoppet helt opp. I sommer merket jeg litt av den gamle sluke-følelsen ved å lese. Den har vært borte en tid, livet har krevd sitt.
          Blogging bølger også, men jeg forsøker å holde det gående, om enn litt langsomt. Har en del diktskisser liggende, som jeg innimellom flikker på.
          Novemberbilder kan bli veldig fine. Og gi estetiske opplevelser, noe som jeg tenker er en nødvendighet og en berikelse.

Legg igjen en kommentar

