mitt absolutte nei (reprise)

MITT ABSOLUTTE NEI
send meg ikke
til hjernevaskeriet
for hurtigrens
til det sier jeg
absolutt nei

©gamle ugle

Tidligere publisert 04.01.12

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, identitet. Bokmerk permalenken.

12 svar til mitt absolutte nei (reprise)

  1. Mormor sier:

    Dypfølt nei kommer herfra også 🙂
    Klem 🙂

  2. Alter Ego sier:

    Kort men alikevell svært innholdsrikt! ❤

  3. qvinde-hast sier:

    Hjernevask forbinder jeg med omprogrammering til positive tankemønstre, en «terapiform» det bedrives mye av i dag – akkurat som det skal kunne løse noen problemer?

  4. Er enig med qvinde-hast over her også. Klart det kan gjøre skade. Hjernevask, selve ordet forteller at noe er «vasket» bort, noe som skulle være der,, og hjernevask kan gå utover veldig mye, som din identitet, din helse og mye mer.

    • gamle ugle sier:

      Hjernevask oppfatter jeg som et gammelt begrep. Tenker at fenomenet dukker opp i ulike forkledninger, som f.eks. ekstrem positivitetstenkning.
      Lett å «miste» seg selv ja, i alt dette tilsynelatende lettvinte og positive.

Legg igjen en kommentar

