bare kroppen

BARE KROPPEN
bare kroppen vet
derfor lytter hun til den

når den hvisker mildt og mykt
eller stotrer og stopper opp

når den mumler uforståelig
eller støyer og overdøver alt

for bare kroppen vet

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

6 svar til bare kroppen

  1. Mormor sier:

    Og som den vet.
    Man burde lytte bedre, tror jeg.
    Klem 🙂

  2. qvinde-hast sier:

    En mye glemt selvfølgelighet, ikke bare for enkeltmennesker men kanskje mest for alle «systemer» rundt oss!

  3. Selv opplever jeg at kroppen har mye å fortelle, men jeg vet ikke alltid hva, eller hvorfor. Det er mer som om den pirker meg på skulderen, og så må jeg bruke hodet for å finne ut hva den vil. Men det er fort gjort å fortrenge pirkingen, fordi jeg blir så vant med den. Eller fordi jeg ikke vil kjenne på den. Kanskje også fordi jeg ikke vil vite hva kroppen ønsker å formidle, men heller vil forholde meg til det jeg selv allerede har tenkt ut.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Ja, den er ikke alltid så lett å tolke kroppen. Og det kan ta tid, og krever en viss øvelse, eller kjennskap til og bevissthet om egne reaksjoner, kanskje.
      Min erfaring er at kroppen ikke gir seg, den insisterer på flere måter, for å få meg til å lytte.
      God helg til deg –

Legg igjen en kommentar

