men allikevel

MEN ALLIKEVEL
De var triste i en
verden av munterhet

Det lønner seg å smile
sa munterverden

Javel sukket de
og smilte konformt

Men tristheten deres fantes
For det som finnes
det finnes

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, makt og avmakt, relasjoner. Bokmerk permalenken.

9 svar til men allikevel

  1. me sier:

    🙂
    Ja, det som finnes finnes.

  2. Tristhet finnes, munterhet finnes. Det er sjelden noe er ensidig. Men det kan oppleves slik likevel.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

  3. qvinde-hast sier:

    Så sant, så sant. «Men allikevel» er et uttrykk jeg bruker mye. Det kan virke som mennesker ser verden forskjellig; noen ser bare det postitive, andre mest det negative og så har du dem i både-og gruppen som jeg skulle ønske det var litt flere av. For det er vanskelig å kommunisere og bli forstått når man har så forskjellig grunnsyn, og det er vondt å skulle late som det triste ikke finnes. Det går bare ikke i lengden.

    • gamle ugle sier:

      Folk er forskjellige, men litt raushet ville hjelpe. Opplever at vi lever i en tid hvor det muntre og ukompliserte er det foretrukne. Noen av oss klarer ikke lenger late-som-om, av ulike årsaker. Barndommens Polyanna trodde jeg vi var ferdig med, men det virker ikke sånn.
      Å akseptere tristhet og andre såkalt negative følelser, i en selv, er ikke alltid så enkelt. Men jeg tror det er veien, selv om det kjennes som å trampe i motvind.

  4. Mormor sier:

    Pollyanna lever lystelig, ikke minst i kretser som «hjelper» befinner seg.
    Nei, det er plass til tristesse og til glede,
    Jeg forbeholder meg retten til å ikke alltid være glad og ikke alltid være trist.
    Vi er da flerdimensjonale, vi mennesker?
    Klem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Retten til både den ene og den andre følelsen skal du og alle oss andre ha mormor. Polyanna kommer i nye utgaver, jeg sier nei takk, jeg har hatt min del av henne.
      Av og til føler jeg litt for å skrive om det.
      Ønsker deg en god natt, klem –

Legg igjen en kommentar

