offsound

OFFSOUND
det var
den stille tiden

lydene var
klangfullt fraværende

ordene var
få og sjeldne

tausheten var
stumt nærværende

det var
den stille tiden

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

8 svar til offsound

  1. Dette kan leses som både noe godt og noe vondt. Selv opplever jeg til tider stillheten som god. Andre ganger er den påtrengende.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

  2. Mormor sier:

    Takk – ikke mer for å bryte den gode stillheten.
    Klem 🙂

  3. qvinde-hast sier:

    Stillhet er gull verdt, ja. Men den beste måten å bringe et menneske til taushet på, er å la det snakke ut først..

  4. me sier:

    Hei, jeg oppfattet dette diktet umiddelbart som noe vakkert. Klangfullt fraværende er som musikk i mine ører. Jeg smatter på ordet, «klangfullt fraværende» om stillheten, det synger i mine ører.
    Det kan også oppfattes som at man tar en pause fra noe, hva dette «noe» er vet jeg, ikke for det kan være så mangt.
    🙂

    • gamle ugle sier:

      Du oppfatter nyansene mine, herlig.
      Det stemmer, for meg handler dette om at stillheten betyr noe, den klinger om du vil, og kan være vakker som en deilig akkord.
      Alltid spennende å lese hva folk opppfatter, det kan være så forskjellig.

Legg igjen en kommentar

