mattheten

MATTHETEN
ikke til å
ane
ikke i det hele tatt
merkbar utenfra
er mattheten

men den finnes inni henne
og kroppen er en mester til å
holde på den
kapsle den inn

gis ikke innsyn i
og
slippes ikke ut
i det støyende felleslivet
mattheten

bare i stille rom
i alenehet
får mattheten
nok plass
til å være seg selv

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

12 svar til mattheten

  1. Mormor sier:

    Og det utmatter enda mer.
    Takk for ord som jeg ikke finner 🙂
    Klem 🙂

  2. ivaanor sier:

    Stor gjenkjennelse, og jeg sier som mormor: Takk for ord som jeg ikke finner. Torsdagsklem fra Ingrid

    • gamle ugle sier:

      Og takk til deg Ingrid. Ønsker deg gode dager, klem –

      • ivaanor sier:

        Takk for et fint ønske. Dagene er så gode at det blir lite skriving, jeg bare nyter og nyter … Fikk hjelp til å se nærmere på noe vondt og vanskelig for litt siden, og … Vel, det er svært frigjørende å slippe ting fram i lyset , se på dem og la dem bli en del av den personen som er meg. ❤

  3. 9ghtowl sier:

    Å så treffende akkurat i dag – du finner ord som jeg søker. Logget meg som raskest på og fant deg og ordene dine – perfekte for hvordan det er i dag.
    Ønsker deg gode dager og en fin helg. 🙂

  4. Her slippes mattheten fram i lyset, den gjemmes ikke bort, og reaksjonene på det vises i tilbakemeldingene. Så kanskje det er plass for mattheten i rommet utenfor en selv likevel. Eller det som mattheten springer ut ifra.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Hm, er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener.
      Er mest opptatt av å akseptere mattheten, at den er der, et sted, og det må den få være.
      Som en del av en selv.
      Responsene her oppfatter jeg som at andre kjenner seg igjen.
      Fin kveld til deg –

      • Som jeg skrev, så tenkte jeg at ved å skrive om det, så viser du jo fram mattheten i det «støyende felleslivet». Så da kan jeg som ser ting utenfra tross alt ane noe. Det er ikke noe som kun du selv vet om lenger, du deler det. Og jeg tenker at tilbakemeldingene viser at det er kanskje er rom for å vise fram mattheten.

        Ha en fin dag.:)

        Bjørn

        • gamle ugle sier:

          Tror jeg skjønner hva du mener, men opplever dette litt annerledes. Å snakke om matthet er en ting, det synes ikke jeg er så vanskelig. Å følge kroppen i dens matthet, la mattheten så og si få være seg selv, også utenfor det helt private, det er derimot vanskelig. Synes jeg.
          Fin mandag til deg –

Legg igjen en kommentar

