grått og rødt

GRÅTT OG RØDT

rommet er malt i
nyanser av grått og
blikket hennes finner
historier
i det mangefasetterte landskapet

veggene har innslag av rødt
en stripe
noen prikker
en klatt og en til og enda en –

men ikke for mye av det røde
du vil vel ikke ødelegge
gråhetens skjønnhet?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i identitet. Bokmerk permalenken.

4 svar til grått og rødt

  1. Jeg kan nok lese mye inn i dette, men siden jeg har malt en grå vegg i hvert rom her jeg bor, og en rød vegg på kjøkkenet i tillegg, ble det veldig konkret. Grått er fint, og bør ikke nødvendigvis overdøves, bare få en liten dæsj å stå opp mot. Og se, nå ble dette nesten en interiørblogg.:)

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Du leser som du vil, Bjørn. En kort karriere som interiørblogger går bra.
      Jeg skriver om rødt her, men ellers er blått ofte min foretrukne farge.

      Fin mandagskveld til deg –

  2. Mormor sier:

    Som tidligere nevnt: Det er farger i det grå, akkurat som det er musikk i stillheten 🙂
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

