gleder

GLEDER
Naboen koser seg
ute i hagen
Luker ugress og
raker og planter
og nynner for seg selv

Jeg koser meg
her inne mens jeg
fjerner ugressord
fra diktene mine
Planter noen nye ord og drar
språk-riven gjennom setningene

Og da kjenner jeg den gode følelsen
i meg og kanskje
nynner jeg litt jeg også
Eller lar stillheten synge

En annen nabo gjør seg
klar til treningstur
Jeg ser bare fartstripene
etter sprekingen som
snart er tilbake
strålende svett

Jeg sykler langsomt
langs veien
Trøbevegelsene sender meg
tilbake til gammel sykkelfryd
Det går i slow motion og
da kommer
ordene til meg
Små setninger som jeg
memorerer slik at
jeg kan skrive dem ned
når jeg kommer hjem

Kan hende blir de til et dikt eller to
Og jeg er så fornøyd at
det storsynger i meg

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen, livsutfoldelse. Bokmerk permalenken.

20 svar til gleder

  1. Virker som dette diktet er tuftet på en fin dag. Nyt «hagearbeidet».:)

    Bjørn

  2. Mormor sier:

    I ordhagen skal man være, enten man sykler forsiktig eller ikke. De bedene som finnes der, er uvurderlige 🙂
    Klem 🙂

  3. Mormor sier:

    Skriv det på nett-tilgangsproblemer 🙂

  4. Bambi sier:

    For et koselig dikt! Avslutter lesning og kommentarer med dette. Glad du fortsatt er her og deler dine nærende og fruktbare vekster fra din vidunderlige ordhage!

Legg igjen en kommentar

