mai her inne

MAI HER INNE
Sibelius bringer naturen
inn til meg når han
maler sine tonedikt
Det gir gjenklang
i mitt indre rom

Og etter å ha hengitt meg til
Byatts detaljrikdom
befinner jeg meg i Risas verden
For et språk
for en form og komposisjon
sier jeg idet jeg
smidig sendes videre
side for side
i spenning
i glede
i sorg
med M. Kanne & Søn

Og fra Risa til
Riis diktsamling ”En Som het En”
Den havner i kurven min før jeg
sakte sykler hjemover
i den kalde dagen

Underveis surrer dette maidiktet
i hodet mitt
Samtidig tenker jeg på brennhet te

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse, musikk. Bokmerk permalenken.

3 svar til mai her inne

  1. Mormor sier:

    Mai er …
    Vakker, forvirrende, våknende og mangfoldig. Som livet 🙂

Legg igjen en kommentar

