ord forsøkt unngått

ORD FORSØKT UNNGÅTT
smart og robust er
ord jeg forsøker
å unngå

ikke lett siden det
flyter over av
nettopp disse ordene
ja de dukker opp
i de merkeligste sammenhenger

spør du meg er de
ganske hule
jeg hører tomhetens farlige ekko
runge når
noen gjentar sine mantra om
smarthet
og vil måle hva-som-helst
på telle-robusthetens skala

smart smartere smartest
tenker jeg og lurer på
om ikke snarsmartheten
ender i selvlureri
i det langsmarte løp

og hvordan robust da
spør jeg som
tidvis kjenner meg
så til de grader u-robust
(nærmest på knekkepunktet)
og jada full av uro(-busthet) også

svar finnes
ikke i
det hele tatt

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

4 svar til ord forsøkt unngått

  1. Mormor sier:

    Overhode ingen svar.
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

