sier musikken

SIER MUSIKKEN
Ja
sier musikken

Det er greit
sier musikken

Det er sånn det er
sier musikken
til henne
på sin sarte måte

Celloen lyder som om den
forsto smerten

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i musikk. Bokmerk permalenken.

6 svar til sier musikken

  1. Hadde gjerne hørt de tonene.

    Her er noen andre:

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Takk Bjørn, for en herlig musikkvideosnutt.
      Den celloen jeg har i tankene er litt jazzy melankolsk musikk med Svante Henrykson på cello og Ketil Bjørnstad på piano. Henrykson har noen utrolig klangvariasjoner i celloen sin.
      I tillegg hørte jeg på en annen Bjørnstad-cd (The Nest), hvor jeg trodde jeg hørte en cello (i tillegg til Anneli Dreckers vakre sang). Men det viste seg å være en utrolig mørk bratsj.

      Så, der fikk du litt bakgrunnsinfo.
      Fin torsdagskveld til deg –

      • Et raskt søk ga meg Ketil Bjørnstad/Svante Henryson – Serene. Ikke musikk jeg vanligvis hører på. Kjenner at den tar meg ned, ikke ned i mørket, men mer som i senkede skuldre. Og senkede skuldre kan gjøre en litt forsvarsløs. Som igjen gjør en litt sårbar.

        Ha en fortsatt fin kveld.:)

        Bjørn

        • gamle ugle sier:

          Fin beskrivelse. Tenker i denne sammenheng på musikk som noe som kan holde en, bekrefte at det er greit å føle som man gjør. Noe som trengs, tenker jeg.

  2. Mormor sier:

    Takk til Gamle ugle for sarte og forståelsesfull musikk.
    og takk til Bjørn for 2 celloer.
    Det gjorde godt 🙂
    Klem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Og takk til deg mormor, for ordene dine. Cello har alltid hatt sterk virkning på meg, enten den spilles straight klassisk, eller kommer i røffere og mer rocka versjoner.
      Torsdagsklem –

Legg igjen en kommentar

