skriverier

SKRIVERIER

1.
Skriver dikt
om
ubehag

og
tristhet
og
redsel

og om
sårbarhet

om
makt og avmakt

og
avvisning
og
fortielse

og om
mye mye mer –

som ikke er fløyelsmykt
men som finnes

For et eller annet sted må det få
sin plass alt dette

2.
Skriver dikt
om
musikk

og om
den langsomme tiden

om
stillhet
og ro

og
livet slik det utfolder seg

samt om
menneskelig varme

3.
I dag har diktbloggen
eksistert i
to blanke – nei ruglete – år

Takk til deg som leser
fra diktugla

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse. Bokmerk permalenken.

14 svar til skriverier

  1. Mormor sier:

    Og tall til Diktugla for nyanser i ord.
    Klem og gratulerer med dagen 🙂

  2. Gratulerer med jubileet.:)

    Ha sendt deg en mail.

    Ha en fin dag.

    Bjørn.:)

  3. Løvetann sier:

    Jeg leser alltid diktene dine, men det er ikke alltid jeg finner ord for å kunne svare.
    Det du skriver treffer ofte så hardt, at jeg blir sittende å tenke i fler timer etterpå, og det er jo en bra ting.
    Ønsker deg et godt nytt år

    • gamle ugle sier:

      Jeg har det sånn jeg også, ikke alltid jeg klarer kommentere andres innlegg, selv om de engasjerer meg, på ulike måter.
      Det er sterkt å høre at diktene treffer hardt. Jeg skriver det som kommer til meg, og trenger å være ærlig og ikke pakke for mye inn, for min egen del. Om det setter igang noe hos andre, så kjennes det bra, for meg.
      Godt nyttår til deg –

  4. qvinde-hast sier:

    Takk for dine skriverier, måtte de bare fortsette..
    Og godt nytt år til deg!

  5. Bambi sier:

    Jøss, har det gått 2 år? Gratulerer på etterskudd!

    • gamle ugle sier:

      Takk skal du ha.
      Ja tiden flyr. Jeg leste litt i kommentarfeltet fra den første tiden jeg blogget, og der var det jammen aktivitet. Og mye klokt ble skrevet dengangen, bl.a. av deg Bambi

      • Bambi sier:

        Tusen takk! Du verden som tiden flyr, selv om man lever langsomt …
        Det var virkelig overraskende!

        • gamle ugle sier:

          Ja langsomhet går godt sammen med flyvende tid, merkelig nok. Eller kanskje ikke?

          Jeg tenkte vel ikke at jeg skulle blogge såpass lenge, da jeg startet. Legger ut litt færre dikt nå, men har flere lesere, iflg telleapparatet. Så da fortsetter jeg, på ubestemt tid….

Legg igjen en kommentar

