for direkte

FOR DIREKTE
få vekk spotlighten
lyset er for sterkt
og for direkte

fjern mikrofonen
lyden er for høy
og ordene for direkte

flytt publikum et annet sted
de er for mange og for nære
og altfor direkte

det er for mye
som er for direkte

det er vondt

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, identitet, relasjoner. Bokmerk permalenken.

8 svar til for direkte

  1. Mormor sier:

    Noen ganger er alt for direkte.
    Klem i natten 🙂

  2. qvinde-hast sier:

    Noen av oss er hypersensitive og trenger beskyttelse og må få fremstå mer indirekte. Det er ikke noe galt i det..

    • gamle ugle sier:

      Jeg er enig, ikke noe galt i det.
      Hvorfor skal alle ut og fram til en hver tid? Vi lever i en tid hvor eksponeringen er stor, synes jeg. Det var enklere å beskytte seg for noen tiår siden, er min opplevelse.

      Tror også det kan være vanskelig å forstå for andre, hvor lite som skal til, i noen situasjoner, før det blir for mye og for smertefullt.

  3. Bente sier:

    Kjære deg..
    Håper du fikk pakket deg inn i dyna og hvilt deg litt. Nå kommer det nye året. Helt blankt og skinnende. Uten mer enn det du vil fylle det med.
    Godt nytt år .
    Varm Klem

    • gamle ugle sier:

      Hei Bente, takk og godt nyttår til deg også.
      Litt hviling har det blitt i julen. Når det gjelder det nye året så tenker jeg at det får bli som det blir. Noe er allerede fastlagt, andre ting har man fremdeles råderett over.
      Klem på årets siste dag –

  4. Det er viktig å skjerme seg selv for litt inntrykk i blant. Selv gjør jeg det ganske mye, men jeg kaller det å ta vare på meg selv. Eller å ha råderett over hva jeg vil ta inn over meg. Valg av ord er viktig i min verden.

    Jeg tror mange flere enn meg skjermer seg litt. Noen klarer å skru av mentalt, fortrenge, overse eller la være å engasjere seg, andre må skjerme seg mer fysisk for at det ikke skal bli for mye. Selv tilhører jeg siste kategori.

    Jeg kom på noe jeg selv skrev en gang da jeg leste diktet ditt. Akkurat det har skjedd før, og vil nok skje igjen. Jeg håper det ikke oppleves som invaderende om jeg legger ut slikt i svar til deg i blant. I så fall må du gi meg et ord.

    Ha et godt nytt år.:)

    EPILOG

    Stolthet er en fanebærer uten annen misjon enn å bære fanen,
    og min kunst, min nakenhet, mitt sitrende hjerte,
    mine groende arr, min glede, min sorg, min angst,
    min lengsel og summen av mitt liv,
    ikke annet enn skamløshetens endelige krampetrekninger under varietéscenens spotlight,
    i håp om å bli elsket.

    • gamle ugle sier:
        Hei Bjørn, neida jeg opplever ikke det at du svarer med diktene dine som invaderende. Jeg har det sånn sjøl jeg, at jeg noen ganger husker egne dikt når jeg leser andres innlegg.
        Og jeg synes diktene dine beriker bloggen.

        Når det gjelder skjerming så tenker jeg at det er nødvendig, men at det gjelder å finne den skjermingen som passer der og da. Og at noen former for skjerming kan gi bieffekter som i det lange løp skader. Så det handler kanskje om å finne nye skjermingsmåter, innimellom?
        Og å merke når det blir for mye, tror jeg.

        Valg av ord er viktig for meg også. Tror vi har diskutert det før. For meg kan ord noen gang tilsløre for mye, for meg selv. Så jeg øver meg på å treffe med ordene, kan du si.

        Ønsker deg et flott nyttår –

Legg igjen en kommentar

