for mye

FOR MYE
Det blir fort
for mye
for henne

Vips så
går hun på
autopilot
eller havner i
smertehelvete igjen

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

14 svar til for mye

  1. Jeg tenker at autopiloten har en sterk vilje, men at i blant er den kanskje grei å ha også. Kanskje nettopp for ikke å handle i smertehelvete.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Jeg tenker på autopiloten som nødvendig for overlevelse. Men så er det bare det da, at det blir for mye av den, for ofte. For oss viljesterke, som ikke engang merker at vi er redde. Og da blir det trøbbel, i det lange løp.

      Smerter er på et vis sunnere, siden kroppen da slipper til, med sine reaksjoner. I motsetning til autopiloten som ikke alltid merkes. Smerter er det mulig å kommunisere med, er min erfaring, hvis en klarer rydde plass for det, i hverdagen. Helst før det låser seg helt, i kroppen.

      Det ønskelige er kanskje å leve slik at dette ikke tar over. Mao sørge for at aktivitetsnivået og kravene (innenfra og utenfra) ikke blir «for mye». Noe som er ganske vanskelig, opplever jeg.

      Ønsker deg en fin onsdagskveld –

  2. Mormor sier:

    Tror nok at smertehelvetet er nærmest. Autopiloten blir farlig, vet jo søren ikke hva jeg har gjort.
    Når autopiloten er koblet inn.
    Klemmer og det er ikke på autopilot 🙂

    • gamle ugle sier:

      Autopiloten kan kanskje reserveres til virkelige krisetider? Smertehelvete er heller ikke godt, det er klart. Men ikke til å unngå? Eller finnes det et tredje alternativ? Spør jeg, litt naivt kanskje.
      Desemberklem –

      • Mormor sier:

        Det kommer an på hvor det smerter og om man vil vandre rundt som en kjemisk fabrikk.
        Sjelssmerter må man vel leve med, tror jeg. Til de er utsortert.
        Autopiloten må hvile til Krisa Eriksen slår til med storslegga.
        Desemberklem 🙂

        • gamle ugle sier:

          Smerter er så mangt, det er jeg enig i, enten de er fysiske eller «sjelelige». Det kan henge litt sammen dette også.
          Tror autopilot er litt ulikt også, for den enkelte.
          Kan bli uheldig dette, hvis det blir for stor ubalanse, tror jeg. Som om det var noen nyhet.
          Kveldsklem –

Legg igjen en kommentar

