etterlyser

ETTERLYSER
Er så trøtt av
teknikker og metoder

Etterlyser
mennesker som
gir tillit
og er

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i makt og avmakt, relasjoner. Bokmerk permalenken.

18 svar til etterlyser

  1. Gjorde godt å lese dette i dag. Takk. Fredagsklem til deg og dine lesere. ❤

  2. Birthe sier:

    Så enig, så enig!

  3. Mormor sier:

    Men får man lov til å bare være?
    Fredagsklem 🙂

  4. Nattugla sier:

    Jeg er tilhenger av å bare være 🙂 kjenne på nuet og ikke analysere så mye.
    Riktig god helg 🙂

    • gamle ugle sier:

      Tror folk er litt forskjellig. Jeg prøver på begge deler, pendle mellom å være og å forstå / analysere.
      Derimot er jeg ikke spesielt glad i teknikker og metoder for en hver pris. Menneskene er viktigere, og da trengs her-og-nå-tilpasning, tenker jeg.

      God helg til deg –

      • Nattugla sier:

        Jeg er her – nå. Dagen i går er over og den kan jeg ikke gjøre noe med. Dagen i morgen har ikke begynt og den vet jeg ikke hvordan blir. Ingen grunn til å fortvile over gårsdagen og ingen grunn til å grue over dagen som kommer – ingen vet hvordan den blir. Jeg er – her og nå. ❤

        • gamle ugle sier:

          Nydelig beskrevet. Veldig fint at det funker for deg.
          Som sagt, jeg prøver å pendle, for jeg liker meg selv som analytisk menneske. Men også som sansende opplevende. Setter pris på begge deler, og forsøker akseptere det. Og finne mitt balansepunkt.

  5. Bibbi sier:

    Er så enig, og godt å se, at vi er flere med samme ønske.
    God helg til deg Gamle Ugle 🙂

    Klem –

  6. Det å være menneske som bare er, og som innbyr til tillit samtidig, må være godt. Men de fleste av oss har nok funnet en balanse mellom å være, og dette med tillit, som ligger mer litt midt på treet, slik balanse ofte gjør. Barn, for eksempel, kan jo være veldig tro mot seg selv i øyeblikket, og bare være, men vil kanskje ikke alltid være lurt å gi for mye tillit til på alle fronter. En med ADHD kan en vel også kanskje putte i båsen «bare være» i blant. Men det jeg egentlig kom til å tenke på var en gammel bestemor, som er full av ro og tilstedeværelse. Selvfølgelig sett gjennom et barns øyne. Og barnet får ikke med seg alt.

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Nydelig bilde, det med bestemoren. Hun havner i gyngestolen, i mitt bilde. Med sin klokskap.
      Balanse er jeg absolutt for. Krevende kan det være, og en viss skaking i livet må man nok regne med, tenker jeg.

      Jeg tenkte nok helst på tillit gitt fra de som har makt, til de som kanskje opplever avmakt. Og litt mindre behandling av mennesker etter skjemaer, som om de var ting. Teknikker og metoder har noen ganger en tendens til å ta over, som sjefer.

      Ønsker deg en fin lørdag –

  7. qvinde-hast sier:

    Så fint sagt, kunne ikke vært mer enig. Med enkle ord kommer tydeligheten av budskapet så godt frem. Gode ønsker sendes i desembermørket!

Legg igjen en kommentar

