samtale: stress

SAMTALE: STRESS
Du hjelper ikke meg
med det stresset der
sier hun mens hun
forsiktig løfter arma
som virker litt stiv

Men jeg gjør det for din skyld
svarer jeg som er
den som pleier sørge for
beskyttelse i form av
velvilje
etterrettelighet
samvittighetsfullt arbeid

Jeg gir deg
fri fra alt det der
sier hun
og fortsetter: Du trenger ikke
gjøre det mer

Sant og si orker jeg ikke lenger
stresset ditt
Kom her og sett deg
rolig ned
sammen med meg
sier hun med
varme i stemmen

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

8 svar til samtale: stress

  1. Mormor sier:

    Satte hun seg?
    Klem 🙂

  2. Ann Judith sier:

    Vanskelig dette, å sette seg. Men jeg har gjort det nå;)

    • gamle ugle sier:

      Bra at du har satt deg, en bragd vil jeg si.
      Jeg setter meg innimellom, men ikke i alle situasjoner. I noen sammenhenger er det veldig vanskelig, oppleves nesten umulig. Men jeg gir meg ikke, fortsetter å prøve….

  3. Leser dette som en indre samtale. Har noen av dem jeg også.:)

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Mener det kan leses både som indre og ytre samtale. Noen ganger kan det være fint å oppfordre både seg selv og andre til å stresse ned, tenker jeg.
      Fin onsdag til deg –

Legg igjen en kommentar

