novembervarme igjen

NOVEMBERVARME IGJEN
Sender varmestråler
inn i
novembernatta

Strålene farer videre til
novembermorgendagen
Snart er de på vei mot
neste novembernatt

For så å varme oss gjennom
neste og neste og neste
dag og natt

Slik at årets siste novemberdøgn
inntas av varmestråler

Før desember kommer med sitt –

©gamle ugle

Første versjon publisert 18.11.12

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse, relasjoner. Bokmerk permalenken.

8 svar til novembervarme igjen

  1. Dette diktet likte jeg godt, og siste setningen «før desember kommer med sitt», ga hele diktet mening for meg. Det er jo ofte at mange liker desember bedre enn november, du har snudd det litt på hodet, og skriver litt underfundig, for hva kommer i desember? Jeg liker dikt der jeg kan få lov å undre meg. Tusen takk:) Hilsen Kjersti

    • gamle ugle sier:

      Takk for dine gode ord. Undring liker jeg også.

      Dette diktet ble skrevet i fjor, jeg har bare gjort noen ørsmå endringer. Jeg husker hva som var foranledningen til at det ble skrevet. Det var en diskusjon på en blogg som handlet om at noen måneder kan være tunge for den enkelte, av ulike årsaker. November er ikke en slik måned for meg, men jeg har oppfattet at det er det for andre. Og det er også desember, for en del mennesker. Så dette diktet ble skrevet til dem, opprinnelig.
      Passet å legge det ut nå, det er mørkt og blåser ut. Litt varme gjør godt.

      Fin kveld til deg –

  2. Bibbi sier:

    Nydelig dikt Gamle Ugle, og snart er desember her med sitt.
    Noe nytt, noe gjennkjennbart.
    Ingen favorittmåned, og puster godt ut når starten av januar kan ses 🙂

    Ønsker deg en varm november dag 🙂

    Klem 🙂

  3. Vet ikke helt om jeg vet hva du vil formidle her, men jeg opplevde en fin stemning i det hele. Til jeg kom på tanken at desember ikke nødvendigvis kommer med noe godt. Julen er for mange vanskelig.

    Ha en fortsatt fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Takk Bjørn, for din respons.
      Hva som formidles er kanskje litt tvetydig, og det var nok min hensikt. Av og til liker jeg å «vippe» litt.
      Julen er vanskelig for mange, kanskje også fordi det ligger en slags forventning om å like denne tiden, i lufta.
      God kveld til deg –

  4. Mormor sier:

    Til desember kommer med sitt …
    Det gjør den og det er vel bare å ta i mot, enten det er slik eller slik.
    Nydelig med novembervarme …
    Klem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Desember er like om hjørnet, på godt og vondt. Av og til er det godt at tiden går også.
      Og vi kan ikke gjøre så mye fra eller til.
      Varme er godt ja.
      Onsdagsklem –

Legg igjen en kommentar

