et utmerket ord

ET UTMERKET ORD
Nei
er et utmerket ord
Det kan ikke sies
for ofte
for høyt
for bestemt
for tiden

Teller alle sagte nei-er og
det blir et betydelig antall

Tenker fornøyd:
Vel sagt
Vel nei-et

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker. Bokmerk permalenken.

8 svar til et utmerket ord

  1. Løvetann sier:

    Det og si NEI er så utrolig viktig, noen ganger er det så synd at det ofte ikke blir hørt av de som skulle hjelpe.

  2. Å kunne si nei er en veldig bra ting, som en i blant må lære seg til. Og det å lære noe krever ofte trening.

    Veslefrikk, med Anne Grete Preus, hadde ei låt som het nettopp «Lær meg å si nei». Fant den ikke på youtube, så her får du en annen fra samme album i stedet.:

    Ha en fin dag.:)

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Veslefrikk ja, husker godt den gruppa. En ung Anne Grete Preus.

      Å si nei er nødvendig, noen ganger. Jeg vil nok ikke kalle det å trene på det, jeg er av dem som trenger unngå å pålegge meg selv mer trening.
      For meg er det nok mer en erfaring av at det skjer, tror jeg, på et vis av seg selv, ettersom tiden går og innsikter kommer til meg – forhåpentligvis! Jo, jeg opplever det som at det bare skjer – at praksis langsomt endrer seg –

      Fin onsdag til deg –

  3. Mormor sier:

    Praktisk med nei og med en selvkommende nei.
    Ikke slik at man må overtale seg selv til å si nei.
    Kommer med tiden, tror jeg.
    Om det er alder og visdom? Tru’kke det. Holder med alder, tenker jeg og la ved en klem, Den sier du vel ikke nei til?
    Klem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Sier ikke nei til det nei –
      Tid er en undervurdert ressurs, tenker jeg. Med tid kommer alder, men som du sier, kanskje ikke nødvendigvis visdom. Livserfaring muligens, eller bare levd liv kan hende.
      Onsdagsklem –

  4. mirapisani sier:

    Nei er jo bare et nei. Tre bokstaver. NEI! Den som ikke forstår at et nei er et nei, har gått seg bort.
    Klemmer. 🙂

Legg igjen en kommentar

