septemberslutt

SEPTEMBERSLUTT

En måned rundes av
og jeg minnes

sola som blendet meg
gjennom bussvinduet
men også
skodda som stjal
utsikten min til fjellene

dager som var for fulle av trøkk
vekslet med
dager hvor jeg søkte ro og lot
Larssons Lyriske Fantasi
fylle mitt lydrom
med mykhet

varm vind
som ble etterfulgt av temperaturfall
og høstens første kulde fant veien inn
i mitt hus
i meg

rødt og grønt
med støyende snakk
ble avløst av
blåsjatteringer
som stadig påkaller oppmerksomhet

For verden skiftet farge
i september

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse, stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

10 svar til septemberslutt

  1. Marsvinet sier:

    Nydelig.

  2. Bibbi sier:

    Nydelig –
    Ha en god uke Gamle Ugle 🙂

    Klem

  3. Mormor sier:

    Oj, det var vakkert.
    Takk 🙂
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

