om å gjøre noe (reprise)

OM Å GJØRE NOE
Gjør noe, du har et valg,
leser jeg i nettavisen.
Og jeg svarer, at jeg gjør noe:
Jeg venter.

Ja, men gjør noe, leser jeg igjen,
et annet sted, på nettet.
Jeg svarer igjen at
joda, jeg gjør noe:
Jeg venter nemlig.

Så blir nettet taust, lenge.
Så leser jeg igjen:
Gjør noe, du har et valg,
det er deg selv det kommer an på.

Og jeg sitter ikke taus nei,
jeg svarer, med høy stemme:
Jeg gjør noe, jeg venter.
Jeg har valgt å vente,
på kroppen, på meg selv,
på at tiden skal være inne.

Tiden inne, for hva, spør du kanskje,
nei det vet jeg ikke,
det er det som er vitsen,
ikke å vite, svarer jeg.

Ja, for det kommer an på meg selv,
og derfor venter jeg, på meg selv.

Jeg hører støy på nettet,
forvirringen er total.
Nettet er målbundet, for en stund,
det mangler rubrikker for “aktiv venting”,
er blottet for “ta-den-tiden-som-trengs”- og
“vent-på-deg-selv”-kategorier.

Akk ja, sier jeg til meg selv.

©gamle ugle

Tidligere publisert 06.01.12

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, relasjoner, stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

8 svar til om å gjøre noe (reprise)

  1. Mormor sier:

    Akk ja.
    Klem på lørdagsformiddagen 🙂

  2. Bambi sier:

    Tålmodighet er en dyd! La de rastløse holde på …

  3. Bambi sier:

    man får prøve å beskytte seg så godt man kan mot det øredøvende stresset …

    • gamle ugle sier:

      Ja, men det kan være krevende å skjerme seg, noen ganger tvinges man ut i det. Det er liksom ikke mulig å si nei, man er nødt til å ta med seg kroppen ut i stresset. Og den tåler det ikke noe særlig.
      Får lete etter rolige stunder og soner…..

  4. Bambi sier:

    Ja, det er livsviktig.

Legg igjen en kommentar

