vinterlig dialog

VINTERLIG DIALOG
Jeg vil opp og ut
sier hun som gjemmer seg
under snødekt jord i mars

Hvorfor det spør jeg som er
den som holder fasaden
Jeg merker henne godt
og vet at hun og jeg
vi hører sammen

Det er så trangt her og
du trenger meg der oppe
svarer hun straks

Jeg tenker at
hun har rett
Kunne behøve
en som er fryktløs
og full av energi (for det er hun)
Og som står stødig ved min side

Samtidig er det noe
som gjør dialogen vår
tungvint vinterlig
Snøen blir liggende lenge

Hun som vil opp og ut
dempes og holdes igjen
Og jeg vet ikke helt hvorfor

Kanskje er hun ennå ikke
klar for opp- og utfart
Eller kanskje har en bremseheks
tenkt sine trolldomstanker og
sørget for vedvarende vinter
som holder henne nede

Jeg som fremdeles vokter fasaden
vet at det er hun selv
som må bryte gjennom
trosse vintertyngden

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

4 svar til vinterlig dialog

  1. Mormor sier:

    Alltid må man selv. Vinter eller ikke 🙂
    Tirsdagsklem 🙂

  2. Jeg tror hun er klar jeg. Og at det det egentlig handler om nå kun er hastigheten.:)

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Hei Bjørn og takk for kommentar.
      Jeg tenker at dette kanskje er gjenkjennelig. Tror mange av oss av og til merker at vi holder inne også sterke sider av oss, og slik binder energi, av frykt kanskje, for et eller annet.
      Tid er nok en viktig faktor ja –
      Fin kveld til deg.

Legg igjen en kommentar

