den lange veien

DEN LANGE VEIEN
Hun går på
den lange veien mot
å gi f.

I hva da, spør du kanskje.
I det meste,
svarer hun da.
Med unntak av
menneskelige verdier.

For det er
de egentlige verdiene,
er det ikke?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

12 svar til den lange veien

  1. Bente sier:

    Men jeg tror det er for Seg selv man må gi litt f..
    Ikke for noen andre.
    Jeg tenker at hvis Seg Selv gir litt f.
    Blir det lettere. Mindre press. Mindre Redd.
    Mindre.

    • gamle ugle sier:

      Blir kanskje litt ordkløyveri dette,jeg vet ikke.
      Jeg tenker på å gi f ift andres krav, og kanskje slik endre sine egne forventninger til seg selv ja. Men oppfatter det ikke som å gi f i seg selv, tvert imot, det blir å ta seg selv på alvor, tenker jeg.
      Og å bevare de verdier som er viktigst, slik en selv ser det.
      Men jeg tror jeg ser poenget ditt, dypest sett handler vel det meste om seg selv ift seg selv. Samtidig må man forholde seg til omgivelser, med de ulike agendaer som finnes der.

  2. Mormor sier:

    Å ta seg selv på ramme alvor betyr kort og godt å gi litt f…
    I pengemakt, NPM, andres forventninger og skjulte agendaer.
    God gi f… dag toppes med en mormorklem 🙂

    • gamle ugle sier:

      Yess mormor, sånn er det. Kanskje må jeg daglig mane meg selv til gi f –
      Mormorklemmen tas imot med stor takk, og varm klem sendes til deg –

  3. Maria sier:

    I dag handler det å gi f… for min del om å la konformiteten som vi forsøkes presses inn i bli stående på sidelinja. Jeg har tro på at vi trenger å være mer oss selv og mindre hva alle andre forventer av oss. Mer ekthet, mye mindre kopier. Du finner mange lengre setninger inne hos meg om det, men dette er vel i grunn kort oppsummert. Gode tanker din vei, gamle ugle!

    • gamle ugle sier:

      Takk, jeg tar til meg dine ord. Jeg tenker nok også som deg, men har i meg dype spor, etter et langt liv som snill flink pike. Så kroppen henger ikke helt med, den vil helst forsette å ta ansvar for noe som den egentlig ikke skulle bry seg med.

      Men, hver dag litt nærmere å skille ekthet og det som virkelig er viktig, og det som er andres greier, også for kroppen.

      Skal ta meg en tur inn til deg, se hva du skriver –

Legg igjen en kommentar

