døv eller?

DØV ELLER?
Hvor mange ganger
skal jeg si det til deg?
Nå har jeg forsøkt med
forsiktige påminnelser,
innsmigrende ord,
innstendige oppfordringer,
rop som etter hvert ble til brøl,
og mere til –

Jeg har vært tålmodig,
aldri gitt deg opp.
Ventet på at du skulle ta poenget,
forstå hva jeg vil.
Prøvd igjen og igjen.

Og jeg venter fremdeles,
sier kroppen min
til meg.

Er du døv eller?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

8 svar til døv eller?

  1. Maria sier:

    Tror vel i grunn at jeg innimellom er selvvalgt, men også innimellom andre-lært døv for hva kroppen har å si. I de selvvalgte periodene er det så travelt at jeg ikke rekker å registrere noe som helst. Den andre-lærte døvheten er mer en døvhet jeg forsøker å avlære meg. En som jeg vil velge å ikke ha. For som voksne kan jeg velge noe. Av og til er det enkelt. Noen ganger føles det imidlertid nesten umulig å velge godt nok for denne kroppen.

    • gamle ugle sier:

      Takk for kloke tanker.
      Kan føye til for egen del at egen-valgt og andre-lærte har mye med hverandre å gjøre. De er på et vis sammenfiltret, og det er vanskelig å si hva som er hva, synes jeg.
      Og at kroppen på et vis formidler en dobbelthet også, den forteller noen ganger at den ikke orker å høre på seg selv, om du forstår.

      Har bestemt meg for å tåle kroppen både når den er nær og forteller, og når den forsvinner litt for meg. Prøver, og synes det går litt bedre, samarbeidet kroppen og jeg, og aksepten.
      Og noen ganger forteller kroppen, men jeg forstår ikke. Og må vente.

      Andre ganger forteller den, men jeg kan ikke imøtekomme kroppens krav, dessverre. Det føles umulig ja, som du skriver, jeg kjenner igjen den.

  2. Bibbi sier:

    Kroppen lever sitt eget liv, uavhengig av mine tanker, eller annen trening.
    Den sier i fra, og jeg kan ikke overse den, selv om jeg av og til prøver på det.
    Klem, og en god dag til deg Gamle Ugle 🙂

  3. Mormor sier:

    Egenvalgte? Der trenges det øvelse for å finne frem.
    Påtvungenevalg ligger alltid i startgropen og løper fortest.
    Tror jeg.
    Om jeg er døv? Ja og blind også 🙂
    Men klemme det kan jeg fortsatt 🙂 Klem på torsdag 🙂

    • gamle ugle sier:

      Jeg tror også det mormor, og noen ganger er de sammenfiltret for meg. Det jeg tror er egenvalgt er ikke det, men gammelt påtvunget.
      Kanskje er døvhet og blindhet påtvunget også?
      Klem til deg på en torsdags ettermiddag –

Legg igjen en kommentar

