smerten

SMERTEN
smerten er i kroppen
i den intense verkingen
i det som stadig murrer
er smerten

smerten er i kroppen
i stivheten og nummenheten
i trøttheten og utmattelsen
er smerten

smerten er i kroppen
i oppgittheten
i motviljen
er smerten

smerten er i kroppen
i redselen
i trassen
er smerten

smerten er i kroppen

smerten er

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i kroppen. Bokmerk permalenken.

18 svar til smerten

  1. Mormor sier:

    Smerten er
    der
    alltid
    uunngåelig
    verkende
    påtrengende

    likevel …

  2. Ja, og sånn går no dagan

  3. Bibbi sier:

    Takk for ordene Gamle Ugle.
    Ønsker deg en fin onsdag 🙂
    Klem

  4. Bambi sier:

    Jeg biter
    i meg
    smerten
    helt til jjeg kjenner
    den slipper
    taket

    • gamle ugle sier:

      jeg for min del
      biter ikke
      men forsøker
      møte smerten
      si hei til den

      det liker den
      det er som om den smiler fornøyd
      og da slipper den ofte taket

      sånn er det for meg

  5. Bambi sier:

    men min smerte
    er kanskje
    av en annen art
    enn din?

    jeg sier ikke hei
    til torturister
    jeg kan ikke smile
    her gjelder det
    å holde ut
    bite det i meg
    til plagene er over
    for denne gang

    ikke tenke på at det blir nye omganger

    leve i håpet
    om å slippe å være
    gissel
    i egen kropp

    • gamle ugle sier:

      ja smerter er ikke smerter
      de kan nok være høyst forskjellige
      som natt og dag

      heller ikke jeg tenker på
      nye omganger
      med smerte

      gissel i egen kropp
      kan jeg kjenne meg igjen i
      men kanskje veiene ut er ulike?

  6. Bambi sier:

    Alle veiene fører til Rom, er det ikke det dem sier?
    Noen av oss er innestengt i lukkede rom
    Noen rømmer
    andre venter
    Noen tar omveier
    andre er på avveier
    Jeg avventer
    Når tiden er inne
    kommer jeg ut
    Finner vel frem
    i tid og rom

  7. Bambi sier:

    Jeg hører ofte
    at det er reisen i seg
    som er målet
    ikke veien
    det kan være mye bevegelse
    i stillstand
    langsomhet
    er fart
    det og

Legg igjen en kommentar

