helt feil

HELT FEIL
Det er noe
helt feil
med dette
regnestykket

Må begynne
på nytt
med helt andre
forutsetninger

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i identitet, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

10 svar til helt feil

  1. Mormor sier:

    Skriver man svaret først,
    blir det galt.

    Slappavklem sønnafra 🙂

  2. Bente sier:

    Hm..ja her er jeg blank.
    Matte var aldri noe for meg..jeg tror ikke det finnes ett rett svar.
    Jeg tror ofte svarene endrer deg også.
    🙂

    • gamle ugle sier:

      Jeg tror heller ikke det finnes et svar. Men jeg tror noen ganger at vi ønsker oss et svar så intenst at vi glemmer bakkekontakten og forutsetningene.
      Det kan handle om våre private greier. Svarene endrer oss, det tror jeg også, noen ganger kan det være såpass ubehagelig, at vi kanskje velger vi et mer behagelig svar?
      Men det kan også handle om større systemgreier.

  3. Bibbi sier:

    Jeg tror det finnes flere svar, selv om enkelte mener å ha fasiten for de fleste.
    Og svar man har for seg selv kan endres mens man går…

    • gamle ugle sier:

      Jeg tror som deg, flere svar. Det som bekymrer meg er hvor lite fokus det er på premisser eller forutsetninger, spesielt de som ikke vises så godt.
      Skriver dette både til meg selv, og som en ytring ut i en verden hvor de enkle løsninger synes å vinne frem. Hørte på nyhetene at kvinner har større sykefravær enn menn. Håper de regner med at det er mange svar på dette også da. Og ikke glemmer de individuelle forutsetningene.

      • Bibbi sier:

        Det individuelle kan se ut til å forsvinne, i det øyeblikket man blir syk. Da er det en felles mal som gjelder er mitt inntrykk, og kanskje passer malen for noen, men hva med alle den ikke passer for?

        • gamle ugle sier:

          Ja, antagelig fordi svaret skal være så enkelt som mulig og da forsvinner hensynet til ev. andre forutsetninger. Og da blir hele regnestykket bare tull og tøys, tenker jeg.

Legg igjen en kommentar

