ta-seg-sammen-rest

TA-SEG-SAMMEN-REST
Hun skulle gitt seg over –
Sluppet den siste mestringskrampa –
Latt fortvilelsen flomme –

Men –
det er alltid en liten
ta-seg-sammen-rest igjen

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

6 svar til ta-seg-sammen-rest

  1. Men innimellom må ein berre gi seg over. Slik som no når eg er sjuk…
    Men kjenner altfor godt den du beskrive..
    Takk at du deler!!!

  2. Bibbi sier:

    Den siste «ta-seg-sammen» – resten, den er erfart som temmelig stri og sta, men kanskje den gale veien til tider.
    Det handler kanskje om å beskytte seg selv, der man enten skulle sagt fra, eller meldt seg ut for lengst, men så kommer det an på hvem mottagerne er, tenker jeg på en helt alminnelig søndag.
    Ønsker deg en god uke Gamle Ugle.
    Varm klem fra Trøndelag 🙂

    • gamle ugle sier:

      Ja, det kommer an på mottakerne, det opplever jeg også. Noen ganger oppleves det som å være trengt oppi et hjørne, og da blir det veldig vanskelig å ikke drive med overlevelsesstrategier. Selv om det ikke er det er holdbart i det lange løp.
      God uke ønsker jeg deg, klem –

  3. Bente sier:

    Jeg tror..men er ikke sikker.
    At det bestandig vil være en aller siste rest igjen.
    Noen ganger er det slitsomt. Men ikke bestandig.
    Håper du har gode dager…ha fin søndag!

    • gamle ugle sier:

      Ja, jeg følger deg i dette med at det kanskje alltid er en rest igjen. Da ser jeg litt stort på det. I livsperspektiv mener jeg.

      Derimot har jeg erfart at det går an å oppgi enkelte siste rester som handler om bestemte forhold. Det kan koste en del, men er nødvendig og kjennes godt når en er igjennom. Men noen av disse uhensiktsmessige restene sitter utrolig godt fast.
      God søndag til deg –

Legg igjen en kommentar

