uttrykk

Uglebloggen fyller et år i dag.  Føler ikke for å kunngjøre tall og dens slags. Nøyer meg med å si til deg, kjære leser, at jeg er MER enn fornøyd, med dette året i bloggverden.

Over all forventning, sier jeg, som ikke helt husker hva forventningene var, for et år siden. Det var vel et forsøk, dette med diktblogg, på å slippe noe ut –

Takk til deg som har tatt turen innom, takk for alle gode kommentarer.

Veien videre? Det gjenstår å se det.

Nå til dagens dikt:

UTTRYKK
Det som kommer til uttrykk
hilser jeg velkommen.
For uttrykk er overlevelse,
en livsnødvendighet.

De kan være
store og små,
lydlige og stumme,
uttrykkene.

Jeg vil ta imot;
lytte, se, sanse,
beveges av uttrykkene.
Anerkjenne dem.

Uttrykk er livsviktige.
Så jeg hilser dem velkommen,
i all sin variasjon.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i identitet, livsutfoldelse, relasjoner. Bokmerk permalenken.

20 svar til uttrykk

  1. Mormor sier:

    Og det var dagens ord.
    For meg. 🙂
    Klem og tenk at et år allerede har passert 🙂
    Godt å ha deg her 🙂

  2. fjellcoachen sier:

    Heier på uttrykkene dine! Gratulerer, 1 lys på kaka:-)

  3. Bibbi sier:

    Setter pris på uttrykkene dine Gamle Ugle!
    Gratulerer med jubileum 🙂

  4. Relativt ordløs takk for et fint diktår. ❤

  5. Uttrykk var flott formulert 🙂 Liker 😀

  6. Gratulerer med uglebloggens årsdag:) Jeg følger med, drar til meg visdom og annet fra diktene dine! Setter så pris på denne bloggen, og alt du byr på av smerte, glede kjærlighet, måter å se virkeligheten på:) hilsen Kjersti

    • gamle ugle sier:

      Takk for dine gode ord. Veldig veldig hyggelig å høre at diktene kan gi mening for andre også.
      Ønsker deg en fin helg, med eller uten fotografering?

  7. qvinde-hast sier:

    En stor takk til deg for at du deler av dine personlige erfaringer og livsinnsikt på en så lett tilgjengelig og samtidig virkningsfull måte. Føler meg personlig berørt og «sett» på en sjeldent god måte. Er så glad for at jeg fant bloggen din!

  8. Melusine sier:

    Gratulerer med ettårsdagen!
    Diktene dine setter jeg stor pris på – uttrykk er viktige, men ikke alltid lett å vite hvordan en skal få dem ut 🙂

    • gamle ugle sier:

      Takk skal du ha for de ordene.

      Uttrykkene er det min erfaring at er der, et eller annet sted, hos de fleste mennesker.
      Derimot kan det å få gitt det en ønsket form være en utfordring, synes jeg. Mange av disse diktene har «kommet» til meg de siste fem årene. Det høres kanskje rart ut, men jeg hadde nok et oppsamlet trykk, noe som ville ut.
      Og da er det fint å høre at det er gjenkjennelig for andre også, det som kommer ut. Noen ganger er uttrykkene mest for oss selv.

  9. Tanketrollet sier:

    Gratulerer med dagen 🙂 Og så bra at det du har inni deg » bare » må komme ut, for da kan vi andre og jeg få den ære å ta del i alt som er ditt og som på mange måter er uttrykk for mye som også er mitt og vårt 🙂 TAKK !

    • gamle ugle sier:

      Takk for ordene dine. Og takk for at du leser og kommenterer, jeg setter stor pris på det.

      Og ja, jeg tror på individuelle uttrykk, og uttrykk som blir til kommunikasjon, mellom mennesker. Mange slags uttrykk.

  10. Sparringmamma sier:

    Tusen takk for dine nydelige dikt!

    Vet ikke om du selv definerer deg som «mammablogg», tror ikke jeg er en helt typisk en selv. Men har nominert deg som årets mest kreative mammablogg fordi denne verdenen etter min mening sårt trenger flere som skriver om livet. Og ikke bare om alt som fyller livet. Hvis du skjønner. Stå på og godt nytt år!

    • gamle ugle sier:

      Du store min, og tusen takk, det er en ære å bli nominert.

      Jeg har aldri tenkt på meg selv som mammablogger nei, selv om jeg er mamma (og har alder til å være bestemor). Men jeg skriver om barndom innimellom, for det er jeg opptatt av, både privat og faglig.

      Jeg leste det du skrev på bloggen din og liker det godt. Fint å bli ansett som original pga diktene. Og jeg tror jeg skjønner hva du mener med tema livet ja. Så kanskje er dette tema uavhengig av hvilken livssituasjon man er i? Jeg har jo lesere av mange slag, og setter stor pris på det.

      Men tusen takk, fra meg, nå også en mammablogger. Du verden.

Legg igjen en kommentar

