et dikt i natten

ET DIKT I NATTEN
nyttårskvelden
smyger seg
over i januarnatten
som er fylt av
ro til å –

tenke på tiden
som ruller videre
for selv om tall
blir byttet ut –

er tiden fremdeles seg selv
og den tar aldri pauser
går aldri i revers
er samtidig umerkelig og i farta
tiden
og er ikke det –

rart tenker jeg
mens nattens stillhet
gir både tiden og meg
ro til å være oss selv

©gamle ugle

Takk til Bente som fikk meg til å tenke på tid….

Dette innlegget ble publisert i stillhet og tid. Bokmerk permalenken.

13 svar til et dikt i natten

  1. Et riktig godt nyttår til deg. Takk for alle fine dikt i året som er gått ❤

  2. Godt nyttår, fine ugle! 🙂

  3. Bibbi sier:

    Godt nytt år til deg Gamle Ugle 🙂

  4. Mormor sier:

    Så takk for ord 🙂
    Et nytt år og mange flere ord venter.
    Klem 🙂

  5. Bente sier:

    Tusen takk for fine ord,Gamle Ugle.
    Jeg gleder meg til dette nye året.med nye ord,og nye tanker..kanskje noen gamle også.
    Ønsker deg et godt nytt år.
    Varm klem herfra
    🙂

  6. Tilbaketråkk: nytt? | gamle ugle

Legg igjen en kommentar

