utgangen

UTGANGEN
Er innestengt,
leter etter veien ut.
Men alle dører fører inn i
nye tette rom.

Trenger frisk luft,
vidåpne landskap.
Orker ikke flere begrensninger;
trange små rom
innenfor tunge murvegger
uten direkte utgang.

Vet du hvor
den store utgangen er,
så si fra.
Vil så gjerne
finne veien ut –

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

6 svar til utgangen

  1. Dette vekket en gjentagende drøm om en labyrint med glatte stålvegger. Jeg «luciddrømte» meg ut av den til slutt ved å slutte å lete etter utgangen. La meg ned i drømmen, slappet av … så var jeg ute.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream

    • gamle ugle sier:

      Ja, jeg tenker nok i lignende retninger. Å bare la følelsen av innestenghet være der, til kroppen er ferdig med den. Å skrive om det er en del av dette, tenker jeg.

  2. Bibbi sier:

    Jeg får flere assosiasjoner til dette diktet, og det første som falt meg inn var årene med Nav.

Legg igjen en kommentar

