tanke, tanke

TANKE, TANKE
Tanke, tanke,
tenk meg hjem til kroppen min.
Hold meg fast,
og hjelp meg å tåle meg selv.
Flytt meg ikke på nytt
i maksimal avstand
fra meg selv.
Nei, tenk meg ikke
bort fra meg selv.

Tanke, tanke,
tilslør ikke, med unnskyldninger
på vegne av andre.
Forkludre ikke lenger til
kroppens meddelelser.
Nei støtt kroppen, tanke,
vær så snill, gjør det.

Tenk meg hjem til meg selv.
Til nærhet, kjære tanke.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

11 svar til tanke, tanke

  1. Mormor sier:

    Nei, det må de la være. de får klynge seg til kroppen 🙂
    Klem 🙂

  2. mirapisani sier:

    Hjelpes! 😮 Den satt.
    Ønsker deg en god uke frem mot jul. 🙂

  3. Bibbi sier:

    Rørende gjennkjennelse,
    mandagsklem 🙂

  4. Jenny sier:

    «Tenk meg hjem til meg selv.» Fint! Til etterfølgelse 🙂

  5. Tankene er ikke så lette å styre bestandig. De bare dukker opp, og i blant drar de oss med til stier vi helst ikke vil gå. Likevel går vi dem. Slik er det ikke alltid med ord. Ord har vi mer styring over. Slik du har i diktet. Ord kan gi oss litt kontroll over tankene.

    Så ordene vi setter ned på et papir eller våger å ta i vår munn, er gull verdt når det kommer til det å orientere seg og gi oss retning. Med ord kan vi tråkke nye stier, ikke bare vedlikeholde og forsvare gamle tankemønstre. Eller stå helt stille i taushet.

    Ha en fin dag.

    Bjørn

    • gamle ugle sier:

      Takk Bjørn, for kloke ord. Uttrykk er viktige, på så mange plan.
      Derfor er det fint med ord, både muntlige og skriftlige.
      Og også med musikk, bilder og alle de andre uttrykkskanalene, som er så nødvendige.
      Ønsker deg en fin tirsdag –

  6. Tilbaketråkk: tanke, tanke (reprise) | gamle ugle

Legg igjen en kommentar

