etterlysning

ETTERLYSNING
Hvor ble livets letthet av?
Hun er full av tyngde og
søker kontakt med underlaget.
For hun bærer for tungt til å
holde seg selv oppe.
Hun må helt ned, merker hun.
Trenger kontakt med
grunnmuren i seg,
hele kroppen, punkt for punkt.
Bare i horisontalen
holder hun ut sin egen tyngde,
så vidt det er.

Men hvor ble livets letthet av?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, kroppen. Bokmerk permalenken.

17 svar til etterlysning

  1. qvinde-hast sier:

    Ja, si det… Det føles som å være fange i egen kropp. Ønsket og lysten til noe mer er der, men et hvert forsøk på å slippe fri straffes hardt. Du, kvelerslange, er det snart mulig å løsne litt på grepet?

  2. Mormor sier:

    Var den noensinne der?
    Klem og god dag til deg 🙂

    • gamle ugle sier:

      Mormor, det opplevdes nok en gang, som om den var der. Så positivt tenkt bort var tyngden –
      Noen ganger trenger jeg å jordes litt, skjønner du. I dag er en sånn dag.
      Luciaklem til deg –

  3. Bente sier:

    Jeg tenker at «livets letthet» er det samme som «lykke».
    For meg er lykke bittesmå,korte øyeblikk.
    Kanskje livet letthet også er det?
    Bittesmå øyeblikk.
    Vi kan legge dem i skuffen for god minner.
    Og ta dem frem når vi tenker at livet er for strengt…

    🙂 Ha fin dag,kjære deg.
    Varm klem herfra

    • gamle ugle sier:

      Lykke er et ord jeg sjelden bruker. Gode minner og kortere og lengre øyeblikk av velvære, opplever jeg det som. Kanskje tenker vi på det samme?
      Noen ganger må jeg ned for å merke hvor jeg befinner meg. Hender jeg har flydd for langt avgårde og «mistet» meg selv litt på ferden.

      Ønsker deg en nydelig Luciadag, klem kommer fra nord –

  4. Bibbi sier:

    Mulig er vi flere som lurer på det samme, men å kjenne på underlaget er en vei tenker jeg.
    Ha en fin torsdag, klemmer herfra.

    • gamle ugle sier:

      Jeg er enig, kjenne underlaget er en vei, kanskje til og med den helt nødvendige veien.
      Og av og til trengs litt ekstra jording.
      Ønsker deg en god dag, klem fra nord –

  5. Nils Christian Flittig sier:

    Det begynner vel å bli nok rot for min del ganske så snart, mange fine ord men det er jo bare ord, lite direksjon.

  6. Oi … dette satte i gang noe jeg ikke kan begynne å sette ord på. Og takk for det!

    • gamle ugle sier:

      Takk selv, for respons. Jeg skjønner diktet traff et eller annet.

    • Nils Christian Flittig sier:

      Hehe, noe mester i fremmedord er jeg ikke, selger heller ikke pølser på hjørnet.
      En lett sommerdag og jeg beundrer en gjeng med maur som spaserer forbi, et mål en mening og et formål har den lille krabaten, beinet mitt kommer for nærme, maueren reiser seg opp på bakbeina, klar til kamp.. For en skapning, gå på noen som er 1000ganger større enn seg selv, vel vel TV gjør bot. Klinker inn en grandiosa og glemmer hele greia.;)

  7. Nils Christian Flittig sier:

    God Helg:)

  8. Nils Christian Flittig sier:

    Kjeda meg og prøvde å vekke noen små grå, var kanskje upassende og vil nå rette meg inn deretter. God Helg.;)

Legg igjen en kommentar

