overlevelsesstrategi

OVERLEVELSESSTRATEGI
usynlig
men synlig for seg selv

uhørlig
men hørbar for seg selv

umerkelig
men merkbar for seg selv

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, relasjoner. Bokmerk permalenken.

8 svar til overlevelsesstrategi

  1. Ingrid sier:

    Føles godt. Fredelig. I balanse.

  2. Mormor sier:

    Det var godt å lese.
    Takk og god morgen og dag til deg 🙂

  3. bibbi sier:

    Det høres sunt ut.
    God morgen til deg, og en god søndag fra meg 🙂

  4. Annabella sier:

    Jeg leser alle dine dikt, og jeg gåter av glede.
    Det er så utrolig godt å vite at jeg ikke er alene om opplevelser med hjelpere.

    For en stund siden kuttet jeg mine bånd med dem, og har det ikke så verst nå.
    Nå kan jeg være meg selv, og det er bra nok. Iallfall for meg.
    Jeg kan ikke opprettholde kontakt med dem. Da mister jeg min integritet og ikke minst styrke.

    For å kunne klare seg selv må man stole på seg selv. Jeg kan ikke derfor høre på mennesker som ikke stoler på nettopp meg.

    Rart med det. Når man får være i fred kommer de gode tankene av seg selv:)
    Takk for at du deler dine tanker.

    • gamle ugle sier:

      Jeg blir varm langt inni meg, av å lese din respons. Det gjør godt når andre kan kjenne seg igjen, og ha nytte av diktene mine. Så varm takk for din kommentar.

      Stole på ja. Det er første bud det, å bli møtt med tillit. I grunnen rart at systemene ikke skjønner det.

      Tid og ro er undervurdert «medisin» for slitne mennesker, tror jeg. Trengs tid og ro for å merke egne behov.

Legg igjen en kommentar

