for det gjelder

FOR DET GJELDER
For det gjelder å være
rask
og velfungerende

det gjelder å være
på høyden
alltid

det gjelder å
aldri
gjøre feil
aldri
bli sliten

det gjelder å
aldri
gi opp
aldri
slippe fortvilelsen løs

det gjelder å
alltid
være tapper
alltid
mestrende
alltid

umenneskelig
alltid

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

10 svar til for det gjelder

  1. Mormor sier:

    Alltid umenneskelig …
    Krav om menneskelighet, reises det?
    Ha en god tirsdag 🙂

  2. Tanketrollet sier:

    JA kanskje er det akkurat sånn. Og at det er derfor vi strammer oss sånn overalt og inni oss. Etterhvert som strammingen blir for stram så ramler den litt fra hverandre, vi strammer til litt ekstra og sånn går dagene- helt til vi ikke orker mere stramming og heller går opp i limingen…. Det er rart hvor mange som ser rart på at noen går opp i limingen- for det gjør de faktisk. Når en har gått opp i limingen mange nok ganger så er det ikke så nøye med å ikke være rar. Da kjennes det bedre ut å være rar for da har endelig limingen bristet og strammingen avtatt, så den som var inni strammingen og limingen endelig får plass til seg selv .
    Takk , og ha flott tirsdag gamle ugle 🙂

    • gamle ugle sier:

      Gå opp i limingen ja, det kan kjennes sånn ut, at livet er for stramt.
      Og etterpå må man kanskje ordnes på en litt ny måte. Og si nei til en del nye stramminger…
      Det kan bli for mye for noen og hver tror jeg, før eller siden. Det er ikke så lett å forstå det i forkant, er min erfaring.

      • Tanketrollet sier:

        De fleste må gå opp i limingen først er min opplevelse, det er noe med å få erfaringen. Selv da er det lett å tenke at dette KAN jeg, så må limingen gå opp igjen. For det er jo så mange områder limingen klistrer seg til .

  3. Bente sier:

    Men det orker vi ikke.
    Hvis vi skal orke alt. Hele tiden. Går vi istykker.
    Tror jeg.

    Takk for kloke ord.
    Du gjør meg mindre rar.
    Har sendt en god klem.

    • gamle ugle sier:

      Nei, vi orker ikke alt, og det skulle vi kanskje huske å si til hverandre, litt oftere.
      DU gjør MEG mindre rar med din respons. Og jeg kjenner at jeg er glad for at jeg la dette diktet ut.
      Så takkeklem kommer her -.

Legg igjen en kommentar

