tidlig i oktober

TIDLIG I OKTOBER
Et og annet år, tidlig i oktober,
bråkommer kulde og is, den neste dag.
Jeg går intetanende ut i verden.
Fotfestet glipper, det er vinterens trylleslag.

Et år, tidlig i oktober,
mottok jeg beskjed pr. telefon, en natt.
En kjær en fantes ikke lenger.
Avskjeden glapp, den fikk jeg aldri tatt.

Et helt spesielt år, tidlig i oktober,
ble livet snudd opp ned, for en stund.
Jeg mistet for alvor mitt feste.
Og leter ennå etter trygg nok grunn.

Hvert år, tidlig i oktober,
kan jeg merke at jeg skjelver lett, av frykt.
Og jeg vet at jeg på nytt kan miste grepet.
For tidlig i oktober kjennes livet ikke trygt.

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker. Bokmerk permalenken.

15 svar til tidlig i oktober

  1. qvinde-hast sier:

    Nydelig og trist..

  2. tantebe sier:

    Hm..vakkert ..
    Du kan holde deg fast i meg.
    Jeg synes Oktober er trygg ..
    Desember,derimot..

  3. bibbi sier:

    Nei, noen måneder er ikke snille med oss. Jeg kan gå sammen med deg i oktober, mens desember, da er jeg på glattisen.

  4. Absolutt sånn det er.

  5. Tilbaketråkk: tidlig i oktober (reprise) | gamle ugle

Legg igjen en kommentar

