best practice ever

BEST PRACTICE EVER
Min beste medisin
er å skrive dikt
Jeg ber om tilgang til
rause doser med diktskriving
For meg er det
absolutt evidensbasert

Ingenting hjelper som
en kraftig injeksjon diktskriving
med påfyll i form av
små justeringer og redigeringer

Stort sett
hjelper diktmedisinen umiddelbart
og er det som holder meg gående
Så det gjelder å sette av rikelig med tid
til diktskrivingsselvmedisinering

Diktskriving er det som
hindrer større katastrofer
i mitt liv
Så vær så snill
ikke fjern diktskriving fra
anbefalt helseintervensjon

Står det ikke på listen for prioriterte tiltak?
Er det mulig? Spøker du??
Få det umiddelbart inn med
sterke anbefalinger og
henvisning til meg og min empiri
Best practice krever dette

Jo, ja, for dem det passer for ja
Helt enig
Andre må gjerne
drive med hundehold
trene med vekter
dra ut på tunet og ri på hester
eller telle til ti til de eksploderer
hvis det virker for dem
Selvfølgelig

Bare gi meg tid og rom for diktskriving
For det er min vidundermedisin

Etterskrift:
Kanskje en ide med blåresept eller grønt (NAV)lys for
«det som gir mening, for den det gjelder»?

Hva?
Snakker jeg om livet selv, sier du?

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i livsutfoldelse, makt og avmakt. Bokmerk permalenken.

8 svar til best practice ever

  1. bibbi sier:

    Vi kan håpe, at det som passer den enkelte, blir det, som blir gitt den enkelte, men enda ser det ut til å være et stykke igjen.
    En god helg til deg Gamle Ugle.

  2. Jeg har gitt meg selv blåresept på diktene dine, som vekker og utfordrer og beroliger og strekker og lyser i retninger jeg ikke har kommet på å se selv. Takk!

    • gamle ugle sier:

      Takk for ord som varmer, og gjør meg glad. Jeg skriver dikt for meg selv, legger dem ut for meg selv, og alt det gode i dette forsterker seg, for meg, når noen leser og det gir dem mening, på deres vis.
      Og jeg setter pris på at min følelse av å strekke i flere retninger oppfattes av deg som leser.
      Så takk selv. for tilbakemelding og for at du besøker bloggen og leser.

  3. tantebe sier:

    Diktene dine er medisin å lese også..
    Da er det fint at det er medisin å skrive dem.
    Takk for diktene dine.
    God helg fra meg! 🙂

    • gamle ugle sier:

      Fint å høre, det er en bivirkning det, av den gode sorten, hvis du har nytte av diktene mine.
      Og så er jeg opptatt av å åpne opp for at det finnes mange veier og måter å finne mening for seg på, skjønner du.
      Ønsker deg en god septemberhelg.

  4. Mormor sier:

    Medisineringen har gledelige bivirkninger, for andre 🙂
    Den er lagt til på min blåresept og jeg trenger ikke noe grønt (NAV) lys. Jeg tar min medisin med glede 🙂
    Gledelig helg 🙂

    • gamle ugle sier:

      Er fristet til å si: Gap opp, her kommer tranen.
      Neida. Egentlig la jeg ikke ut dette diktet for å få ros, men som et innspill til en diskusjon om hva som gir mening, for den enkelte.
      Men av og til blir til og med jeg overrasket, og litt flau –
      Gledelig hilsen tilbake til deg.

Legg igjen en kommentar

