vil-ikke-musikk

VIL-IKKE-MUSIKK
nei nei NEI
sier føttene hennes
og tramper hardt i bakken
en fot og så en fot til
lager rytmiske nei-remser

nei nei NEI
hører hun
som lytter til føttene sine

og kaster seg
inn i samspillet
setter ord til
kroppens repeterende nei-rytmer

føttenes rytmiske ostinat
nei nei NEI
ligger under som et komp
hun flyter oppå og rapper:
nei til stress og umuligheter
nei til krav
(ekko: krav krav)
nei til forventninger om tilpasning
meganei til pleasing
sier hun

nei nei NEI
sier føttene og hun
samstemt
i  sin vil-ikke-musikk

©gamle ugle

Dette innlegget ble publisert i følelser og tanker, makt og avmakt, musikk, relasjoner. Bokmerk permalenken.

11 svar til vil-ikke-musikk

  1. Mormor sier:

    Jeg danser litt med.
    Neiet er viktig, i dag 🙂

  2. adhdrawn sier:

    liker dette 🙂 ‘si Nei! i dag du også!’ :p

  3. bibbi sier:

    Danser med jeg også:-)

  4. Og jeg. Til Deirdres Samba av Cornelis Vreeswijk.

    «Mellan Praia de Flamengo
    och det fagra Ipanema
    finns de rikas heta stränder
    men dom fattiga er vi.
    Bor högt över alla andra,
    högsta berget bor jag på
    Vinden svalkar, solen bränns
    Där finns sorg som inte känns
    – dansa samba med mej …»

  5. tantebe sier:

    Jeg liker Nei.
    Jeg liker Ja også.
    Men de må være sanne.
    😉

    • gamle ugle sier:

      Ja, sånn er det med meg også, begge deler og de må være sanne. Jeg har et ja-dikt liggende et sted også, og det kan hende det blir flere –
      Og så en ting til – jeg har sagt mange ja-er i mitt liv, nå trenger jeg å si noen nei-er, for å komme i balanse. Men begge dele må være ekte.

Legg igjen en kommentar

